Reklama
Cíl: porozumění interkulturním souvislostem v kontextu globální civili–
zace, týmová interkulturní spolupráce.
Klíčová kompetence: behaviorální kompetence umění interkulturní
komunikace, adaptace v týmu a spolupráce; afektivní kompetence posílit
citlivost vůči cizí kultuře.
Cílová skupina: skupinově, 8–30 účastníků, interkulturní skupina.
Čas: cca 60 minut.
Pomůcky: pastelky, papíry A3, předměty každodenní potřeby (mobil,
deštník, džus, šampon...).
Postup:
1. Účastníci se rozdělí do dvou interkulturních skupin. Skupina dostane pa–
pír a pastelky, dále si může vybrat jeden z nabízených předmětů.
2. Skupina má za úkol vymyslet reklamu, která by daný předmět co nejlé–
pe propagovala (cca 30 min.) Může zvolit i formu reklamy (plakát,
tv–šot, inzerát, e–mail...)
3. Skupiny prezentují vlastní výtvory.
4. Diskuse.
Vyhodnocení, otázky (diskuse):
V této technice se snažíme zaostřit na komunikační šumy a nedorozu–
mění, vzniklé lehce odlišnými kulturními interpretacemi globálně stejného
tématu propagace nadnárodních a obecně užívaných výrobků. Předpoklá–
dáme, že se ve skupinkách objeví různé názory, dané odlišným kulturním
prostředím. Některé postoje a úvahy budou naopak společné.
Dokázali jste udělat „globální“ reklamu?
Zaměřujete se na různé cílové skupiny, nebo ve vašich kulturách oslo–
vuje toto zboží stejný typ lidí?
Liší se nějak v různých kulturách způsob propagace výrobků apeluje–
te na různé nebo stejné hodnoty, zájmy, životní styly?
Byly mezi vašimi názory rozdíly, nějaké body, na nichž jste se shodli?
Dokázali jste vzájemně spolupracovat?
208
<< první stránka < předchozí stránka přejít další stránka > poslední stránka >>