Reklama
Cíl: porozumění interkulturním souvislostem v kontextu globální civili–
zace, týmová interkulturní spolupráce.
Klíčová kompetence: behaviorální kompetence ­ umění interkulturní
komunikace, adaptace v týmu a spolupráce; afektivní kompetence ­ posílit
citlivost vůči cizí kultuře.
Cílová skupina: skupinově, 8–30 účastníků, interkulturní skupina. 
Čas: cca 60 minut.
Pomůcky: pastelky, papíry A3, předměty každodenní potřeby (mobil,
deštník, džus, šampon...).
Postup:
1. Účastníci se rozdělí do dvou interkulturních skupin. Skupina dostane pa–
pír a pastelky, dále si může vybrat jeden z nabízených předmětů. 
2. Skupina má za úkol vymyslet reklamu, která by daný předmět co nejlé–
pe propagovala (cca 30 min.) Může zvolit i formu reklamy (plakát, 
tv–šot, inzerát, e–mail...)
3. Skupiny prezentují vlastní výtvory. 
4. Diskuse. 
Vyhodnocení, otázky (diskuse):
V této technice se snažíme zaostřit na komunikační šumy a nedorozu–
mění, vzniklé lehce odlišnými kulturními interpretacemi globálně stejného
tématu ­ propagace nadnárodních a obecně užívaných výrobků. Předpoklá–
dáme, že se ve skupinkách objeví různé názory, dané odlišným kulturním
prostředím. Některé postoje a úvahy budou naopak společné.
Dokázali jste udělat „globální“ reklamu?
Zaměřujete se na různé cílové skupiny, nebo ve vašich kulturách oslo–
vuje toto zboží stejný typ lidí? 
Liší se nějak v různých kulturách způsob propagace výrobků ­ apeluje–
te na různé nebo stejné hodnoty, zájmy, životní styly?
Byly mezi vašimi názory rozdíly, nějaké body, na nichž jste se shodli?
Dokázali jste vzájemně spolupracovat?
208
<< první stránka   < předchozí stránka   přejít  další stránka >   poslední stránka >>